РОБОЧІ МАТЕРІАЛИ

Проведення відкритих уроків


ТЕМА: КОМП’ЮТЕРНА ПУБЛІКАЦІЯ
14.02.2014 рік
Мета:
навчальна: ознайомити з поняттям комп’ютерної публікації, з інтерфейсом програми MS Publisher, розглянути види, шаблони публікацій та домогтися засвоєння способів створення комп’ютерних публікацій;
розвивальна: формувати вміння та навички роботи у програмі MS Publisher, розвивати інтелектуальні здібності учнів, пізнавальний інтерес до предмету інформатики, комп’ютерної техніки;
виховна: виховувати професійні риси, почуття відповідальності, вміння об’єктивно оцінювати себе та інших, інформаційні компетенції.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок, комплексне застосування отриманих знань для виконання практичного завдання.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютер, інструкції з ТБ в комп’ютерному кабінеті, папка із зразками, роздатковий матеріал.
Програмне забезпечення: MS Publisher, мережа Інтернет.
ХІД УРОКУ
      I.            Організаційний етап.
   II.            Перевірка домашнього завдання
1.     Перевірка заданого завдання.
2.     Бліцопитування ланцюжком.
3.     Методичний прийом «Місткий кошик».
4.     Актуалізація опорних знань
III.            Мотивація навчальної діяльності.
Методичний прийом «Зірка»
IV.            Вивчення нового матеріалу./Міні лекція з демонстрацією/
План вивчення теми
1.     Поняття комп’ютерної публікації.
2.     Засоби створення публікацій.
3.     Інтерфейс програми MS Publisher.
4.     Макети публікацій.
5.     Види публікацій та їх шаблонів.
   V.            Засвоєння нових знань і формування вмінь.
1.     Робота з додатковим матеріалом.
2.     Заповніть таблицю.
3.     Робота з комп’ютером:
Початковий та середній рівень навчальних досягнень.
                                                           а.      Завантажте MS Publisher.
                                                           б.      Розгляньте інтерфейс вікна програми та існуючі макети.
                                                           в.      Складіть порівняльну характеристику трьох макетів.
                                                            г.      Створіть нову публікацію для друку – календар.
                                                           д.      Задайте розмір альбомний, рік на сторінці.
                                                            е.      Виберіть шаблон, який сподобався.
Достатній рівень навчальних досягнень.
                                              ж.      Виберіть параметри, кольорову та шрифтову схему за бажанням.
                                                            з.      Застосуйте запропонований програмою фон.
                                                          и.      В полі організація та адреса повинні бути реквізити СПЛ.
                                                           к.      Особливо позначити сьогоднішню дату – відкритий урок.
Високий рівень навчальних досягнень.
                                               л.      Творчий підхід до оформлення календаря /зображення, рамки, стильний надпис, об’єкти ,…/
                                                         м.      Зберегти публікацію в папці «Відкритий урок з інформатики».
                                                          н.      Виконану роботу перенести на флеш – накопичувач.
                                                           о.      Календар роздрукувати.
VI.            Підбиття підсумків уроку.
1.     Учні заповнюють лист самооцінки.
2.     Група віддає «долоньку» тому учневі, хто на їх погляд був найактивніший на уроці, дав найбільше правильних відповідей.
3.     Оцінки за урок з урахуванням листів самооцінки та «долоньок».
4.     Висновок викладача .
VII.            Домашнє завдання.
1.     Скласти схему комп’ютерної публікації  - Буклет.
2.     Обміркувати індивідуальний підхід подання матеріалу за темою «Переваги моєї професії».
3.     Підібрати в електронному виді необхідний матеріал для створення буклету.

 
Авторські програми


ПРОГРАМА  РОБОТИ 
КОМП’ЮТЕРНОГО  ГУРТКА
«КІБЕР  КРАЇНА»
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Для того щоб стати комп'ютерно-грамотними, ліцеїсти повинні працювати з комп'ютерними програмами. При цьому важливо, щоб вони мали справу з різними типами машинних програм, оскільки комп'ютер є машиною універсального призначення, і ця його властивість легше засвоюється в процесі накопичення досвіду його різностороннього використання.
Програми, з якими працюють ліцеїсти повинні, крім ознайомлення учнів з різноманітний областями застосування ЕОМ, сприяти досягненню наступних основних цілей:
1.            Сприяти ліцеїстам в процесі придбання знань, умінь і навичок, які передбачені програмами.
2.             Допомогти ліцеїстам знайти упевненість в поводженні з клавіатурою. Чим більш вільно і легше вони володіють клавіатурою, тим більше ефективно вони зможуть використати комп'ютери в будь-яких ситуаціях.
3.            Навчати планувати свою діяльність, знаходити інформацію, необхідну для рішення поставленої задачі, будувати інформаційну модель досліджуваного об'єкту, ефективно використати нові технології.
4.                Формувати у ліцеїстів відповідного стилю мислення.
МЕТА ГУРТКА: враховуючи здібності і нахили ліцеїстів розвивати інтерес до поглиблення знань про комп’ютер та програмне забезпечення. Використовуючи різноманітність пристроїв, які вивчаються, різний рівень складності і трудомісткості питань і завдань, необхідність широких теоретичних і практичних знань дадуть змогу шляхом продуманого добору тем задовольнити інтереси всіх членів гуртка незалежно від їхніх знань, досвіду .
ЗАДАЧА: навчання інформатиці загалом - впровадження і використання нових передових інформаційних технологій, пробудження у дітях бажання експериментувати, формулювати і перевіряти гіпотези і вчитися на своїх помилках.
Програма розрахована на 18 занять:
двічі на місяць по середам о 15:00 – 16:30.


КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ п/п
Тема заняття
Дата проведення
1
Комплектація групи. Організаційне заняття. Затвердження плану роботи. Вибір активу гуртка.
18.09.2013
2
Знайомство з альбомом розфарбування графічного редактора Paint.
Використання готових шаблонів в малюнках. «Виконай за зразком»
25.09.2013
3
Подорож в мир логічних задач і головоломок. Робота з програмою «15» .Створення цілої картинки з окремих частин. Гра - головоломка «Збери картинку».
09.10.2013
4
 Програма «Colo» - клавіатурний тренажер. Знайомство з вікном програми.
«Змагання солістів».
23.10.2013
5
 Програма «Stamina» - клавіатурний тренажер. Знайомство з вікном програми. Виконання налаштування інтерфейсу програми.
06.11.2013
6
Операції з папками, файлами та ярликами .
Створення індивідуальних значків для папок. Використання зображень з мережі Інтернет.
20.11.2013
7
Запуск програми «Гороскопи». Основні вимоги до операційної системи. Створення індивідуального гороскопу. Використання графічного редактора, текстового та мережі Інтернет .
04.12.2013
8
Конкурс на кращий малюнок. Комп'ютерна мозаїка.
18.12.2013
9
Пошук відповідей на питання за допомогою мережі Інтернет. Використання Інтернет у грі «Перший мільйон».
15.01.2014
10
Знайомство з комп'ютерними кросвордами. Робота з програмою кросвордів пакету WONDER. 
Що таке комп'ютерний кросворд. Правила складання кросвордів. Рішення кросвордів на українській, російській і англійській мовах.
29.01.2014
11
Складання індивідуального кросворду по заданій тематиці.
12.02.2014
12
Текстовий редактор. День письма. Конкурс «Юний журналіст».
26.02.2014
13
«День без мишки». Клавіші керування
курсором. Поглиблене вивчення клавіатури. Виконання завдання. «Babe-Tyr».
12.03.2014
14
Повчальна програма «Фантастичні тварини ». Створення електронного колажу про тварин рідного краю.
26.03.2014
15
Електронна фотовиставка домашніх улюбленців (Використовуємо фотографії з домашнього архіву). Обробка, запуск.
09.04.2014
16
Подорож в гості до королеви наук Математики. Повчальні програми по математиці. Рішення цікавих прикладів і задач за допомогою комп’ютерних програм.
23.04.2014
17
 Поняття системи координат. Складання малюнків по точках (Пакет KID. Програма
«FARCO»). Знаходження предмета по заданих координатах. Закріплення навичок роботи з клавішами керування курсором.
07.05.2014
18
Елементи мультиплікації. Використання можливостей програми Power Point. Презентація на запропоновану тему «Країна МУЛЬТЛЯНДІЯ».
21.05.2014

1.ДЕМОНСТРАЦІЙНА – роботу на комп'ютері викопує вчитель, а учні спостерігають.Програма курсу орієнтована на великий об'єм практичних, творчих робіт з використанням комп'ютера. Роботи з комп'ютером будуть проведені в наступних формах. Це:
2.ФРОНТАЛЬНА – нетривала, але синхронна робота учнів по освоєнню або закріпленню матеріалу під керівництвом вчителя.
3.САМОСТІЙНА – виконання самостійної роботи з комп'ютером протягом заняття. Вчитель забезпечує індивідуальний контроль за роботою учнів.
РЕЗУЛЬТАТ: Гурток почав працювати з вересня 2013 року. Протягом першого семестру члени гуртка змінювалися, на сьогоднішній день контингент постійний. Є бажаючі і можливо, що доведеться відкрити ще одну групу.
Гуртківці із задоволенням здійснюють випуск щомісячної ліцейної газети «Сорока». Разом з активом самоврядування  ліцею працюють над матеріалом та оформленням рубрик.
Приймали активну участь в обласних конкурсах з  комп’ютерної графіки, фоторепортажів. Сподіваються, що при підведенні підсумків їх роботи  попадуть в десятку кращих робіт серед професійних училищ області.
За допомогою гуртківців вдало пройшла ліцейна олімпіада з інформатики, яка складалася з двох турів. А переможець, Косенко Андрій, захищав честь ліцею на обласних змаганнях і зайняв 11 місце серед 46 учасників.
Не обійшлось без ініціативи членів гуртка при проведенні тижня інформатики у ліцеї, вони виступали експертами, допомагали в підготовці матеріалу, відбирали кращі роботи.
Виріс інтерес до предмету, покращилися знання, я отримала помічників, однодумців.


Розробки позакласних заходів

ПОСВЯЧЕННЯ У ПРОФЕСІЮ
5 грудня 2013р
План підготовки  та проведення заходу:
1.                 Спільне засідання творчих груп /слюсарі та електрогазозварники/.
2.                 Розробка єдиного плану дій /місце, час, форма заходу/.
3.                 Завдання учням /розподіл учнів за бажанням/.
 Виготовлення об’яви.
 Пошук музичних фрагментів з мережі Інтернет.
 Запрошення батьків, гостей.
Оформлення аудиторії / газети, повітряні кульки, паперові вироби/.
Розміщення в аудиторії  /підготовка класної кімнати, розташування стільців, столів/.
4.               Привітання. Тема заходу, мотивація.
5.               Перевірка рефлексії /настрій/.
6.          Презентація 1. «Навчаючись у ліцеї» /використання мультимедійного засобу/.
7.            Чому обрали цю професію? /діалог, можна висловлюватися, а можна писати на  смайлику рожевого кольору/.
8.                 Презентація 2. «Родинна династія» /Косенко Андрій/
9.               Які вимоги до майбутнього працівника?/ інформаційна довідка, яку підготували учні на професію слюсаря та електрогазозварника/.
10.            Які риси характеру повинен мати спеціаліст, фахівець своєї справи? /інтерактив: ознаки характеру, для допомоги можна використати смайлика зеленого кольору/.
11.            З досвіду роботи  /виступи запрошених: батьки, випускники/.
12.            Проголошення клятви /готують та зачитують кращі учні обох груп/.
13.            Вручення порадника / розробляє редколегія буклет з порадами для ліцеїста/.
14.            Вітання батьків /подарунки/.
15.            Благословення священика.
16.            Підведення підсумків.
17.            Фото на згадку.
Відгук: Після свята був звичайний робочий та навчальний день, але ніхто не залишився байдужим бо свято було справжнім, відкритим, яскравим та корисним.
Майстер виробничого навчання Швець Галина Феодосіївна


ВІДКРИТИЙ ІНТЕГРОВАНИЙ ЗАХІД 
«ЖИВИЙ КОМП'ЮТЕР»
В РАМКАХ ТВОРЧОГО ПРОЕКТУ 
«ЖИТТЄВІ КОМПЕТЕНЦІЇ»
7.02.2014р
Мета: Використовуючи інтерактивні ігрові форми закріпити елементарні знання з інформатики та пов’язати їх з поглибленням  інформації про особистість учня, розвиток індивідуальних компетенцій .
Мотивація: аналіз, пізнання та самооцінка – дає можливість кожному учневі знайти себе в групі, проявити індивідуальні можливості, покращити свої знання, навчитися вирішувати життєві задачі та виникаючі проблеми.
План підготовки заходу:
1.  Пошук необхідної інформації, робота з матеріалом.
2.  Створення ініціативної групи з першокурсників ліцею ( кухарі, слюсарі, електрогазозварники).
3.  Розділення творчої групи на три підгрупи за бажанням та розподіл обов’язків:
a.   Перша підгрупа «обладнання»  - за допомогою мережі Інтернет  знаходять елементи та виготовляють фрагменти образів: системний блок, клавіатура, монітор, мишка, принтер, віруси, папка, файли.
b.  Друга підгрупа «пошуковці» - розробляють перелік питань та формують коректні, цікаві відповіді /
- основне обладнання комп’ютера;
-       призначення основного обладнання;
-       вірус, антивірусні програми; … /
c.   Третя підгрупа «адміністратори» -  виявляють порушення, знаходять можливість виправити їх / пошук та підбір тренінгових, ігрових елементів/.
4.  Виготовлення об’яви -  запрошення, елементи оформлення заходу
/затишна кімната: вікно, лампа з абажуром, картки – запитання, схема ключових компетенцій ліцеїста, … /
5.  Підготовка сюрпризних моментів, заохочувальних подарунків.
6.  Підготовка місця проведення заходу /202 кабінет/.
7.    Пошук та обробка музикальних фрагментів.
Сценарний план заходу:
1.                Розташування гостей та учасників.
2.                Привітання.
3.                Спілкування з аудиторією.
4.                Мета та ціль заходу.
5.                Налаштування всіх присутніх на позитивну хвилю.
6.                Розподіл та оголошення функцій присутніх
/ сектори: системні адміністратори, експерти, елементи комп’ютера,  символи та знаки./
7.                Гра: «Годинник»
8.                Запрошення «живого комп’ютера».
/ розгортається дія електронного обладнання, роль якого виконують учні, та користувачів ПК/
9.                Гра «Скоромовка».
10.           «Експерти» оцінюють хто кращий.
11.           Тренінг «Позитивні та негативні риси характеру».
12.           Перешкода, з’являються віруси.
13.           На допомогу приходять біти і байти.
14.           Гра «Клавіатура»
15.            «Експерти» оцінюють хто кращий.
16.           Висновок: Інформаційні технології сміливо крокують в наше життя, допомагають нам спілкуватися, відпочивати,  виконувати складні життєві завдання. Але ніяка сама «Розумна машина» не допоможе зробити нас щасливими. Кожен сам коваль свого щастя і добробуту. І лише став особистістю ви досягнете успіхів в навчанні, в професії, в житті. А якщо кожен з нас позбавиться хоча б однієї негативної риси, а свої позитивні риси об’єднає для спільної справи, то навіть в зимові морози дерево розквітне і дасть плоди, а наше життя  стане цікавішим, яскравішим, справжнім.
17.           «Системні адміністратори» роблять висновки та зауваження, як працював наш «живий комп’ютер».
18.  Фото на згадку.
При підготовці заходу використовувався досвід та ідеї участі у Всеукраїнському фестивалі «Місто дитячих посмішок»,  матеріали з соціальної мережі.



ТИЖДЕНЬ ІНФОРМАТИКИ
3.02. – 3.03.2014
Обласна Інтернет – олімпіада
Виявили бажання прийняти участь:
 1 курс - 16 учнів
/ групи №2, 8, 10/;
2 курс - 3 учні
/група №7/.
7.02.2014
9:30
Відкритий позакласний захід
«ЖИВИЙ КОМП’ЮТЕР»
Беруть участь учні груп першого курсу.
Запрошуються всі бажаючі.
10.02. – 19.02.2014
В рамках
обласних заходів з інформаційних
технологій
проводиться загальноліцейний конкурс,
який включає номінації:
  Журналістика;
 Фоторепортаж;
   Газета.
10.02.2014
понеділок
– Кращий електронний малюнок
/до участі запрошуються учні груп 3 курсу та ТУ, по 2 від кожної групи/
– Майстер - клас швидкісного друку
/до участі запрошуються учні груп 2 курсу, по 2 від кожної групи/
– створення творчої групи з педагогів та представників редакційних колегій груп для перегляду конкурсних робіт з номінацій «Журналістика. Фоторепортаж. Газета.» та відбір кращих робіт для участі в обласному конкурсі.
11.02.2014
вівторок
– Конкурс «Реклама»
/до участі запрошуються учні груп 1 курсу, по 2 від кожної групи. Word./
– Конкурс «Знавець
OS Windows»
/до участі запрошуються учні груп 2 курсу, по 2 від кожної групи. Тест./
– Оформлення виставки конкурсних робіт
/робота творчої групи/
Протягом дня
– Конкурс «Придумай назву»
/до участі запрошуються всі бажаючі/
12.02.2014
середа
Протягом дня
– «Світ комп’ютерів – очима ліцеїстів »
/до участі запрошуються всі бажаючі, робота виконується на аркуші формату А4/
– Конкурс «Інфоерудит»
/до участі запрошуються учні груп 2 курсу, по 2 від кожної групи. Завдання виконуються в офісних програмах./
– Гра «Подорож на острів скарбів»
/до участі запрошуються учні груп 1 курсу, по 2 /
13.02.2014
четвер
– Урок-гра «Дизайнер»
/до участі запрошуються учні груп 1 курсу, по 2 від кожної групи/
– Творчий майданчик «Моя група - найкраща»
/до участі запрошуються бажаючі, творча робота виконується в програмі Power Point/
– Змагання на швидкість редагування електронного тексту
/до участі запрошуються учні груп 3 курсу та ТУ, по 2 від кожної групи/
14.02.2014
п’ятниця
Протягом дня
– Інтернет листування, /використання мережі, всі бажаючі можуть залишити свої електронні адреси на папері, що знаходиться поруч, для отримання листа/
– Конкурс «Вітальна листівка до Дня Святого Валентина»
/до участі запрошуються учні груп 1 курсу, по 2 від кожної групи/
– Відкритий урок з інформатики
/1 курс, група №8 слюсарі/
18.02.2014
вівторок
– Підведення підсумків
тижня інформатики, нагородження

Немає коментарів:

Дописати коментар